Presentatietraining

Hoe houdt u uw publiek geboeid tijdens uw voordracht? Hoe zet u uw publiek aan tot naden­ken of handelen? Dit is een uitdaging voor iedere manager, directeur, marketeer, commer­cieel medewerker, persvoorlichter of beleidsmedewerker die op enig moment een toespraak moet houden. Het is van groot belang dat u uw boodschap professioneel en ontspannen brengt. Want als ú plezier en vertrouwen hebt in uw presentatie, slaat dit over op uw publiek.

Maatwerk

Elke training begint met een individueel intakegesprek waarin een presentatiescreening wordt afgenomen. Op basis hiervan formuleert DBPA een persoonlijk advies en een leerdoelstelling voor de training. Elke presentatietraining wordt afgesloten met een individuele terugkoppeling van uw eigen ontwikkelingen.

Kleine groepen

DBPA verzorgt presentatietrainingen in groepen van maximaal zes personen. Zo krijgen alle deelnemers voldoende individuele begeleiding en kunnen zij tegelijkertijd van elkaar leren. Op deze manier wordt een optimaal resultaat bereikt.

Praktijkgericht

U oefent uw spreekhouding, spreekadem, stem, spraak en expressie om uw persoonlijke presentatie te versterken. Daarnaast wordt ingegaan op de inhoud en opbouw van uw boodschap. Hoe kunt u die boodschap beter structureren? Welke reactie wilt u bij uw publiek oproepen? Ook audiovisuele hulpmiddelen zoals PowerPoint zijn aandachtpunten.

Digitale opnames

Tijdens de trainingssessies draait de camera mee. Het terugzien van uw presentaties is op zichzelf al instructief. Daarbij ondersteunen de opnames de feedback die u krijgt van de trainer en wellicht ook van uw medecursisten.