Mediatraining

Uw optreden in de media kan grote gevolgen hebben voor uw organisatie. Wat is de kern van uw boodschap? Brengt u deze zo goed mogelijk over? Hoe voorkomt u dat u in verle­genheid wordt gebracht door vragen die u niet had verwacht? Hoe creëert u nieuwswaarde en bovenal: hoe houdt u de regie?

Maatwerk

DBPA verzorgt effectieve mediatrainingen in samenwerking met ervaren journalisten. De inhoud van de training wordt na een intakegesprek zorgvuldig afgestemd op de actualiteit en op uw specifieke omstandig­heden en wensen. U leert snel effectief omgaan met confrontaties in de media. Elke mediatraining wordt afgesloten met een individuele terugkoppeling van uw persoonlijke ontwikkelingen en aandachtspunten.

Kleine groepen

De trainingen worden gegeven in kleine groepen van maximaal vier deelnemers. Zo krijgen alle deelnemers voldoende individuele begeleiding en kunnen zij tegelijkertijd van elkaar leren. Op deze manier wordt een optimaal resultaat bereikt. Ook kunnen de trainingen verzorgd worden in de vorm van een individuele coaching.

Praktijkgericht

De training geeft u inzicht in verschillende gesprekstechnieken. Op interactieve wijze leert u hoe u negatieve berichten op positieve wijze kunt brengen. Daarbij wordt aandacht gegeven aan de inhoud van uw boodschap: bent u duidelijk of praat u in termen die alleen voor insiders begrijpelijk zijn? Maar ook naar de toonzetting wordt gekeken: hoe kunt u uw boodschap op natuurlijke wijze onderstrepen door uw houding, mimiek of stemgebruik?

Digitale opnames

Verschillende interviews worden op camera vastgelegd. Zo kunt u het effect van hetgeen u vertelt terugzien in de vorm van een tv-registratie. De beelden ondersteunen de feedback die u krijgt van trainer, journalist of misschien zelfs uw mede cursist.